Promovarea platită pe Google – un moft necesar!

 

Ce este Google Adwords?

Google Adwords este una dintre cele mai eficiente metode actuale de publicitate online. Conform testelor noastre și a studiilor unor companii de marketing recunoscute internațional, promovarea prin Adwords este superioară banner-elor, pop-up-urilor sau altor tipuri de publicitate platită care nu oferă aceleași rezultate, iar comparând cu promovarea organică, rezultatele apar mai repede și cu mai putin efort.

google adwords

Cum functioneaza?

Cu siguranță ați folosit motorul de căutare Google căutând anumite informații sau produse fără să cunoașteți destinația finală (site-ul cu informația dorită). Cuvintele pe care le introduceți în motorul de căutare se numesc cuvinte cheie, iar sistemul face o interogare globală pe baza acestor cuvinte. Afișările Google se bazează pe mai mulți factori, în principal de calitate și apoi financiar (licitațiile companiilor din piață pe cuvintele cheie căutate de dumneavoastră).

Primele link-uri apărute ca rezultat se găsesc în “Secțiunea 1”. Aceasta  include anunțurile plătite care sunt ordonate în principal în funcție de relevanță și de suma licitată. În “Sectiunea 2” se găsesc rezultatele căutarii organice, link-uri neplătite, care sunt și ele ordonate după calitatea site-ului (informației cuprinse pe site etc.).

Folosind Google Adwords ca metodă de promovare, dacă îndepliniți criteriile de relevanță și calitate, anunțul (site-ul) dvs. va ajunge în Secțiunea 1 unde șansele de a fi accesat cresc considerabil. De menționat că 91.5% din utilizatori nu trec de pagina 1 a rezultatelor Google! De asemenea din acești utilizatori, marea majoritate dau click doar pe primele două rezultate (link-uri).

Beneficiile promovarii platite

Extrem de important: fiecare aspect al campanilor de publicitate Google Adwords este masurabil – ce nu poți monitoriza, nu poți optimiza. Alt beneficiu al campanilor Google Adwords este utilizarea eficientă a investiției. Mai exact, puteți decide exact bugetul de promovare pe lună sau pe zi și plata se face doar în funcție de rezultate cum ar fi numărul de click-uri (vizite aferente anunțului). De asemenea, bine de știut este faptul că nu neapărat companiile cu un buget mai mare ajung pe primele locuri, Google Adwords luând în considerare mai mulți factori precum  relevanța și calitatea site-ului, cuvintele cheie bine alese, etc.

Lucrând cu un specialist în marketing, acesta vă poate ajuta cu optimizarea continuă a campanilor în așa fel încât investiția să determine într-adevăr un progres semnificativ al traficului pe site. Informația este putere, iar cunoștințele specializate vor determina o rentabilitate crescută. Vă recomandăm să urmați cursurile gratuite Google pentru a înțelege pe deplin mecanismele complexe de promovare sau să apelați la ajutorul specializat pentru a derula campanii de succes.