Cum și de ce să utilizezi twitter

În postările trecute am descris am descris modul în care ne putem dezvolta afacerea pe rețele precum Facebook, Linkedin precum și prin Google Adwords. Twitter este o rețea de socializare fondată în 2006 și care a avut o dezvoltare rapidă, având în 2016 peste 319 milioane de utilizatori activi. Cu toate că a scăzut ca popularitate în ultimul an și au apărut și alte rețele de socializare noi, twitter este în continuare o rețea cu milioane de membri activi. Hai să vedem cum funcționează această platformă și cum ne poate ajuta în dezvoltarea afacerii personale. Trebuie să ne amintim că prosperitatea unei afaceri promovate online depinde de prezența acesteia pe cât mai multe canale posibile.

Cum funcționează această platformă?

Twitter permite utilizatorilor sa posteze imagini, video-uri, link-uri sau tweet-uri (mesaje scurte de pînă la 140 de caractere), motiv pentru care este considerat un bun instrument de microblogging.

Totul incepe prin crearea unui cont gratuit și completarea informaților de bază. Pe această rețea ceilalți utilizatori nu trebuie sa accepte cererea ta de prietenie, tot ce trebuie sa faci este sa urmărești paginile care te interesează. La răndul lor, oamenii interesați de postările tale vor deveni urmăritorii tăi și așa îți vei creea o comunitate. Este important să verifici periodic numărul de urmăritori, dacă aceștia sunt interesați de materialele postate de tine sau dacă conturile sunt încă active pentru a avea o imagine clara asupra dezvoltării rețelei tale.

În continuare vei putea forma legături cu restul utilizatorilor prin interacționarea cu ei. Această interacțiune poate implica: raspunsuri la postările celorlați utilizatori pe care ii urmărești, aprecierea postărilor, repostarea unor tweet-uri care ți s-au părut interesante, etc.  La fel ca în viața reală, este importantă comunicarea dintre utilizatori.

Beneficile aduse de Twitter afacerii noastre

Acum că știm cum funcționează această rețea, hai sa vedem ce beneficii aduce afacerii noastre și cum să îl folosim eficient.

  1. Cum am menționat anterior, pe această platformă de socializare nu există cereri de prietenie. Urmărirea unui alt utilizator se face doar cu un click, iar oricine iți poate urmări activitatea (asta dacă nu alegi să iți setezi contul pe privat, caz în care va trebui să accepți urmăritorii).

Mai mult, informația postată de tine ajunge imediat la toți urmăritorii tăi, în momentul postării.

  1. Nu există o limită de urmăritori ca și în cazul Facebook de exemplu (5000 de prieteni).
  2. Optimizeaza-ți postările. Tweet-urile sunt practic mesaje de dimensiuni scurte, ușor de citit și la obiect. Optimizand postările pe care le faci , ai mai multe șanse să fie citite si repostate. Poți folosi #(hashtag). Cănd vei introduce #twitter (spre exemplu) vei găsi persoane interesate de acest subiect.
  3. Nu uita să interacționezi cu comunitatea pe care o creezi. Doar postarea de informații nu este niciodata suficientă. Răspunde urmăritorilor tăi, observă care postări au mai mult succes, formează legături și fă-ți simțită prezența în comunitate.
  4. Repostează-ți periodic tweet-urile. Există șansa ca unii din urmăritorii tăi să nu fi citit din prima tweet-ul tău, din cazua fusului orar spre exemplu. Prin retrimiterea tweet-ului te asiguri că  informația ajunge la toată lumea.

În concluzie, cu toate că Twitter nu este o rețea specializată pe afaceri, cu puțină imaginație și implicare ne poate ajuta cu creșterea vizibilității și cu dezvoltarea afacerii destul de rapid și eficient.