Ce urmează după crearea site-ului web

Site-ul este gata! Acum ce?

Unul din pașii de bază când ne deschidem o afacere online este crearea unui site web. Aici vor fi incluse toate produsele sau serviciile oferite de mica noastră întreprindere dar nu numai. Din păcate, cu toate că multe afaceri au deja o pagină web, aceasta nu are suficiente calități pentru a menține interesul clientului pentru o perioadă suficient de lungă. Printre aceste calități sunt incluse atât aspecte de UI (user interface) și UX (user experience)  cât și aspecte de design.

Pentru că o dată cu accesarea paginii tale ai un timp limitat de a face o primă impresie cât mai bună, iată câteva modalități de a-ți îmbunătăți pagina web și șansele de conversie.

  • Optimizarea vitezei paginii și rezolvarea erorilor

Două dintre cele mai frustrante aspecte în timpul navigării pe o pagină web este așteptarea îndelungată pentru încărcare și apariția erorilor. Potrivit unor studii, o așteptare cu 5 secunde mai mult poate scade rata de interes cu mai mult de 20% a clientului.

Există tool-uri gratuite care oferă acest serviciu de evaluare a vitezei site-ului de la Google unde poți primi informații asupra vitezei site-ului tău. De asemenea, Google vă va oferi câteva sugestii pentru îmbunătățirea timpului de încărcare. În aceași măsură, Online Broken Link Checker te poate ajuta să descoperi link-urile care nu funcționează.

Pentru rezolvarea problemelor se apelează de cele mai multe ori la creatorul site-ului, acesta va reuși cu ușurință să rezolve aceste neajunsuri și să crească valoarea paginii tale.

  • Ține-ți site-ul mereu actualizat

Un site web este ca un vânzător care muncește 24/7 pentru afacerea ta, însă nu gratuit. El are nevoie de timpul tău minim pentru a-l aduce la curent constant cu informații relevante. Spre exemplu, dacă pagina ta este un magazin online, fi sigur că produsele tale sunt actualizate și oferi cât mai multe informații esențiale despre acestea cum ar fi  poze, descrieri și prețuri. Mai mult, datele de contact, o pagină de mesaje sau adresa afacerii (cu sau fără  hartă) oferă o siguranță în plus utilizatorului și încredere în afacerea ta.

  • Experiența utilizatorului și aspectul site-ului

Conceptul de ”user friendly” a apărut și la noi de ani buni însă pentru mulți este un concept abstract și deși este una din cele mai importante aspecte a unei pagini web, mulți posesori uită de el și prin urmare își scad șansele de conversie.

Acest concept se referă la experiența în ansamblu a unui client pe un site. Aici se include desigur și viteza și actualitatea informaților însă ce foarte important de subliniat este ușurința de navigare și de găsire a informaților. Un magazin online cu produse aruncate aleator pe pagină va pierde sute de clienți, la fel și unul fără o bară de căutare eficientă. O pagină cu prea multă infomație, sau din contră, informație insuficientă va duce clientul să își piardă interesul sau încrederea și prin urmare va renunța la căutare.

Dacă ai deja un site web, încearcă să te detașezi de la ideea că e al tău și să încerci să îl folosești ca un vizitator care a descoperit pentru prima dată acest site. Petrece puțin timp pe el, apasă pe link-uri, verifică informațile și încearcă sa analizezi dacă această pagină ți-a trezit interesul și te-a ținut conectat. Notează-ți aspectele pozitive și negative iar dacă consideri că ai nevoie de ajutor există specialiști care pot să îți ofere o perspectivă mai de actualitate.

  • Culori și textul ”call to action”

Ai potențiali clienți care îți vizitează site-ul, acum ce? Spune-le exact ce ar putea face pe pagina ta! Adăugarea de butoane interactive precum ”descarcă” , ”intră în contul meu” sau ”cumpără” sunt mult mai eficiente decât cele care nu îndeamnă la acțiune. Un secret este utilizarea persoanei I care face relația dintre pagină și client mai intimă.

Acest text ”call to action” trebuie să fie pus în chenar, cu unele culori care să iasă în evidență, în contrast cu aspectul general al site-uliui.

  • Folosește imagini și hyperlink-uri diferențiate

Hyperlink-urile sunt cuvinte care trimit către alte pagini din cadrul site-ului și nu numai. De exemplu, dacă vrei să ne contactezi apasă aici. Fi sigur că site-ul tău are hyperlink-urile bine evidențiate și o direcție clară. Utilizatorul trebuie să fie capabil să îl găsească cu ușurință și să știe unde se îndreaptă.

Utilizarea pozelor sau imaginilor care se găsesc în căutarea google nu sunt o opțiune bună pentru afacerea ta! Fi inovativ, creează-ți propriul conținut și adaugă imagini strategic pe site pentru a crește șansele de conversie. Cu toate că imaginile găsite pe internet au o calitate foarte bună și arată foarte profesionist, acestea nu cresc încrederea în produsele și serviciile tale. O notă personalizată pe imagini poate face o mare schimbare!

  • Site-uri mobile-friendly

Odată ce ți-ai pus la punct site-ul din toate punctele de vedere menționate mai sus, nu uita să verifici dacă acesta se încadrează și pentru o navigare de pe telefon. Acest lucru se poate face gratuit aici.  Evoluția rapidă a dispozitivelor face ca calitatea  ”mobile- friendly” a site-ului tău să fie fundamentală  pentru a avea un site eficient și de încredere.

Sperăm că aceste mici sfaturi să te ajute în a descoperi ce îmbunătățiri se pot aduce website-ului tău astfel încât să deblocheze întregul potențial al afacerii tale!