Cele mai multe afaceri din zilele noastre oferă informații în mediul online prin intermediul unui website. Acestea au apărut cu mult înaintea rețelelor de socializare și sunt în continuare o oglindă a afacerii pe care o conducem.
Fie că vine vorba de comenzi, recenzii, comunicare sau informații suplimentare, un website bine pus la punct poate să facă diferența între un client mulțumit și o pierdere pentru afacerea ta.
Ce e un audit de website și în ce constă? Un audit de website este un proces prin care are loc evaluarea obiectivă a unui site prin urmărirea unor puncte cheie cu scopul de a îmbunătății calitatea paginilor și de a crea un mediu plăcut de navigare pentru vizitatori.
Punctele principale care ar trebui să fie verificate pe parcursul unui audit sunt:
- Conținutul website-ului
Examinarea conținutului în detaliu pe site-ul web este esențială pentru o experiență plăcută pentru utilizator. Auditorul va verifica complexitatea exprimărilor și conținutul paginii, asigurându-se că vizitatorii se pot informa cu ușurință.
- Aspecte de design
Se vor verifica toate elementele de design cum ar fi culorile, imaginile, contrastele și inclusiv aspectul paginii pe diverse dispozitive. Acesta este un element cheie pentru păstrarea vizitatorilor o perioadă cât mai îndelungată pe site.
- Taxonomia
O structură slabă a site-ului web poate duce la confuzia vizitatorilor în timp ce încearcă să găsească conținutul dorit. Analiza structurii și a paginilor interconectate trebuie efectuată pentru a putea crea o experienșă plăcută pentru utilizator.
- Vizibilitatea
Motoarele de căutare, rețelele de socializare și alte site-uri pot aduce un flux mare de vizitatori. Fără o vizibilitate corectă pe aceste platforme, site-ul ar putea să piardă oportunități în ceea ce privește clienții noi.
- Eficiența SEO
Măsurarea densității cuvintelor cheie, concurența, autoritatea domeniului și alți factori care pot influența performanța site-ului în motoarele de căutare necesită și acestea o evaluare consistentă. Determinarea și îmbunătățirea poziției site-ului în mod natural în motoarele de căutare este esențială pentru a crește șansele de vizite și mai apoi, conversii.
- Sănătatea și performața site-ului
În unele cazuri, poate fi necesară o analiză mai atentă a site-ului din punct de vedere al erorilor HTML and CSS. Dacă site-ul prezintă erori în ceea ce privește codul sau link-urile, este de dorit a se întocmi o listă completă cu acestea și transmise elaboratorul paginilor în vederea implementării corectărilor care se impun.
În încheiere, un audit este o metodă simplă, rapidă și eficientă pentru identificarea problemelor de conținut, design, vizibilitate și eficiență al unui website. Un audit complet va fi compus dintr-o analiză detaliată și o listă cu soluții eficiente pentru paginile web care va duce la creșterea traficului, la urcarea în clasamentele motoarelor de căutare, și nu în ultimul rând a conversiilor.