Prin definiție, branding-ul este un proces activ prin care se creeaza imaginea unei firme în mintea unui consumator. În zilele noastre branding-ul implică o varietate de factori care influențează percepția clienților tăi asupra produselor și serviciilor afacerii tale.
Care e scopul branding-ului?
Scopul unui branding eficient nu este doar de a atrage persoane să apeleze la servicile tale , ci de a-i face pe potențialii clienți sa vă vadă ca o soluție certă la problema lor. Iar dacă nu au o problemă încă, în momentul când va apărea să-și aducă aminte unde o pot rezolva.
Obiectivele unui branding eficient sunt:
- Confirmă credibilitatea
- Transmite un mesaj clar
- Creează o conexiune emoțională între client și produs/serviciu
- Motivează publicul să apeleze la servicile oferite de tine
Factori ce influențează eficiența branding-ului
Branding-ul implică toată experiența pe care o are clientul din momentul care alege să utilizeze servicile oferite de tine până la sfârșitul colaborării. Aici se includ: caracteristicile site-ului (rapiditatea, uzabilitatea, aspectul), convorbirile telefonice, viteza de răspuns la întrebări adresate de clienți, transportul unui produs, amabilitatea și evident calitatea servicilor oferite.
Un branding realizat corect va menține clienții loiali și va ajuta la creșterea aprecierii publicului vis-a-vis de a afacere ta.
Care sunt beneficile unui branding eficient?
Prin crearea unui brand solid, clientul va știi la ce să se aștepte când apelează la servicile oferite de tine. Un aspect transparent, legitim și profesionist al afacerii tale va face atât clienții actuali cât și pe cei care încă nu s-au decis, să apeleze cu încredere la tine, ceea ce înseamnă o creștere în vânzări.
Iată câteva motive să investești timp în dezvoltarea brand-ului tău:
- Branding-ul promovează recunoașterea – Dacă clienții tăi își amintesc cu placere experiența de a apela la servicile tale, există mai multe șanse să apeleze și în viitor sau să te recomande cunoscuților.
- Branding-ul adaugă valoare afacerii tale – Dacă observăm firmele mari, acestea valorează mult mai mult decât produsele sau echipamentele. Brand-ul a fost cel care a mărit valoarea acestora pe piață.
- Branding-ul te diferențiază de competiție – Competiția pe piață în zilele noastre este foarte mare, există foarte mulți furnizori de aceleași servicii sau produse și brand-ul are o pondere mare cînd vine vorba de alegerea unui furnizor, acesta făcând diferența între afacerile care stagnează și cele care au un curs ascendent.
Evaluarea propriului brand
Procesul de branding poate fi unul destul de anevoios si stresant, iată câteva întrebări care să vă ajute să începeți dezvoltarea propriului brand. Încercați să răspundeți la aceste întrebări și să observați care sunt deficiențele brand-ului vostru și ce schimbări ar fi necesare.
- Brand-ul vostru țintește publicul potrivit?
- Publicul înțelege clar și ușor ce oferiți?
- Reflectă brand-ul vostru promisiunea pe care o faceți clienților când apelează la servicile voastre?
- Brand-ul vostru posedă calitățile pe care a-ți dori să le întâlniți dacă a-ți fi consumatorul?
- Împărtășiți prin brand-ul vostru principile, valorile și calitățile pe care le oferiți?
Astăzi branding-ul este mai important ca niciodată. Acesta poate să ajute o afacere să prospere sau din contra, să îi scadă credibilitatea. Procesul nu este unul scurt și implică planificări, muncă și idei, motiv pentru care multe afaceri mici neglijează acest detaliu. Dacă aveți nelămuriri puteți oricând să apelați la persoane cu mai multă experiență în domeniu care vă vor ajuta să formați o imagine solidă și credibilă pentru afacerea voastră.