Beneficiile blogging-ului asupra afacerii tale

Blogging-ul a luat naștere în anul 1994 cănd, Justin Hall, un student a creat o așa numită pagină personală însă abia în 1999 a luat naștere termenul de ”blog” și abia în 2004 a fost recunoscut ca și un cuvânt în dicționarul „Meriam-Webster Dictionary”.

În prezent există peste 400 de milioane de bloguri și numărul este în continuă creștere. În cazul în care deții o afacere mică sau mijlocie, probabil ți-ai pus întrebarea dacă merită efectiv să investești timp sau bani într-un blog pentru afacerea ta.  Răspunsul este DA!

Iată câteva motive pentru care merită să investești într-un blog și care vor fi beneficile acestuia 😊

1. Este o activitate care poate fi desfășurată chiar de tine, gratuit!

În cazul în care nu ai fonduri pentru a investi în această direcție, poți încerca să faci chiar tu un conținut! Dacă ai un shop online, blogul tău poate conține informații despre produsele comercializate, iar dacă ai o afacere care prestează servicii atunci blogul tău poate descrie servicile oferite si beneficile lor. E destul de simplu nu? Nu spunem că o minte „specializată”  în acest domeniu nu e o opțiune mai bună însă  fondurile insuficiente clar nu trebuie să te oprească din a face tu primul pas!

2. Crește eficiența din punct de vedere SEO

Un blog implementat pentru afacerea ta și actualizat periodic este o metodă foarte eficientă să îți crești vizibilitatea în motoarele de căutare.  Utilizarea cuvintelor cheie și distribuirea conținutului de tip blog va duce la creșterea vizibilității afacerii tale în timp. Ca bonus, un blog de calitate poate fi utilizat și de alte site-uri, astfel creeându-se backlink-uri, acest lucru crescând și mai mult vizibilitatea deoarece motoarele de căutare văd backlink-urile ca o confirmare a autorității site-ului tău.

3. Conectarea cu oamenii și menținerea unor relații cu potențialii clienți

Un blogpost poate fi o metodă foarte bună de a conecta oameni cu brand-ul tău. Chiar dacă ai o afacere mai mică, postările de tip blog vor crea o asociere între brand-ul tău și informații valoroase pe o anumită temă, arătând o parte mai personală a afacerii tale, lucruri mai greu de realizat prin alte metode de marketing.

Pe lângă acest aspect, prin blogpost-uri se poate realiza o conexiune cu cititorii. Folosirea întrebărilor în text, sau  la finalul acestuia vor da startul unei conversații cu cititorii.  Permițând comentarii și/sau feedback se pot crea relații de bază între client și furnizor. Toate acestea nu vor face decât să crească încrederea și transparența între tine si public.

4. Loialitatea față de clienți

Furnizarea de informații utile în mod gratuit crește încrederea cititorilor și întărește relația cu clienții.  Aspectul principal este oferirea de informații și răspunsuri la probleme într-un mod prietenos. Cu toate că produsele/servicile tale vor fi  metoda prin care aceste probleme se vor rezolva, nu contează. Faptul că la tine pe site clientul poate găsi atât informații utile cât și o rezolvare pe același site este un bonus major. Atenție însă la exagerări. Amintiți-vă că rolul blog-ului nu este să convingem cititorii să ne devină clienți, ci să creem o legătură, încredere și să furnizăm informații. Un blog care se rezumă la a face reclamă la produsele tale nu va avea niciun efect, cititorii nu vor fi interesați.

5. Oportunități și distribuiri

O dată ce ai conținut de calitate postat pe pagina ta poți apela la butoane de tipul ”abonare la newsletter”. În acest fel se creează legături cu cititorii interesați de temele abordate pe pagina ta,  ei își vor lăsa mail-ul pentru a fi anunțați de noutățile pe care le aduci tu pe site. Mai mult, un conținut bun va fi distribuit. Pe lângă faptul că îl poți folosi ca material de promovare pe rețelele de socializare, cititorii vor distribui informația și ei mai departe dacă le dai această șansă ( ex. un buton ”share to facebook”).

În altă ordine de idei,  un blog de calitate nu are cum să afecteze afacerea într-un mod negativ. Este o metodă simplă, eficientă și relativ rapidă de a-ți îmbunătății vizibilitatea și credibilitatea în mediul online.  Afacerea ta are un blog? Dacă nu, atunci nu poate fi un moment mai bun decât acum ca să adaugi o secțiune de blog site-ului tău!