- Vizibilitate, vizibilitate, vizibilitate
Abordare greșită:
- Timp insuficient alocat pentru promovare;
- Înțelegerea incompletă a rețelelor de promovare;
- Promovare ineficientă.
Oricare din aceste circumstanțe duc la scăderea vizibilității și a unor oportunități care pot genera conversii. Pentru afacerile mici și mijlocii maximizarea timpului și scăderea costurilor este critică pentru dezvoltarea afacerii.
HINT! Alocă-ți un timp determinat pentru partea de marketing în care să cercetezi, planifici și construiești o strategie pe care o poți reevalua și modifica în funcție de rezultate. Amintește-ți mereu că partea de marketing nu e un moft, ci o necesitate!
2. Inconsecvență
Știm cu toții că sunt perioade mai aglomerate și că timpul este de multe ori limitat dar promovarea online nu trebuie să aibă de suferit. Marketingul se bazează , cel puțin o bună parte, pe consecvență. Odată contruită o comunitate de urmăritori aceasta trebuie întreținută. Stoparea activităților de promovare anulează în mare parte eforturile depuse anterior.
HINT! În perioadele mai „aerisite” acordă timp pentru o strategie de promovare mai de lungă durată și pregătește un plan B pentru acele perioade în care poate nu ai suficient timp să te ocupi la fel de intens de acest aspect. Angajarea unui specialist în marketing sau plătirea unor reclame online pe o perioadă mai lungă sunt și ele opțiuni foarte bune pentru a nu regresa.
3. Cu și despre concurență
De multe ori suntem atât de concentrați pe munca noastră că uităm să ridicăm privirea și să observăm ce se întâmplă în jur. Evaluarea competiției este o bună metodă de analiză a pieței cât și un mod de a ne autoevalua și a îmbunătății servicile oferite.
HINT! Evaluează periodic între 5 și 10 firme care oferă aceleași bunuri / servicii, fie că este vorba de afaceri mai dezvoltate sau start-up-uri. Fă o listă pro și contra și învață din greșelile altora în timp ce observi și ce strategii ai putea aplica și tu la rândul tău.
4. Fă o schimbare
Să nu ne înțelegeți greșit, consecvența este bună. Clienții trebuie să aibă clar în minte ce servicii oferă o afacere și alte detalii de bază. Odată ce avem un plan de marketing pentru o perioada determinata este bine sa ne ținem de el și la final să evaluăm rezultatele. Din când în când, totuși, e bine să îți împrospătezi prestația online prin ceva inedit și neașteptat. Un strop de noutate va deschide porțile și către alți utilizatori dar îi va și ține în priză pe urmăritorii actuali.

5. Nu ai un website?!
Dacă încă nu te-ai hotărât dacă afacerea ta CHIAR are nevoie de acel site atunci te ajutăm noi! DAAAA! Nici nu mai sta pe gânduri, apucă-te serios de un plan ca să poți deschide site-ul pentru afacerea ta cât mai repede! Prezentarea afacerii, a produselor și servicilor oferite, informații detaliate asupra domeniului în care activați, oferte și promoții… totul se poate regăsi pe un website. Cu cât mai complet, cu atât mai profesionist și cu atât mai de încredere.
6. Nu uita de clienții vechi
De multe ori când afacerea este în dezvoltare ne găsim în postura în care avem două grupuri mari de persoane: clienți actuali și piața neacoperită (încă). Întrebarea care se ivește este: Cum acopăr ambele grupuri cu postările mele?
HINT! Cea mai bună variantă pentru a mulțumi ambele grupuri este să oferi postări mixte care să fie noutăți și teme de actualitate pentru urmăritorii activi și pe lângă acestea să strecori postări cu informații de bază vis-a-vis de afacerea ta prin care să „faci cunoștință” și cu clienți noi. Imporant de reținut este că avem doua audiențe, puțin diferite, și trebuie să nu o neglijăm pe niciuna.
7. Contorizare periodică și feed-back
Chiar dacă promovarea unei afaceri este despre imaginație, noutate și inovație, de matematică tot nu scăpăm. La finalul oricărui plan de marketing este necesară o analiză a investiției (timp, bani, resurse) și a rezultatelor. Mai apoi, este recomandat să analizăm pe bucăți planul de marketing și să modificăm / îmbunătățim /schimbăm unele aspecte ca să menținem interesul urmăritorilor dar să și evoluăm odată cu afacerea noastră. Fără acest aspect de analiză și autoanaliză nu vom putea determina clar eficiența eforturilor noastre și a rezultatelor.
HINT! Acordă măcar trimestrial timp pentru această activitate. Dacă afacerea este condusă de o echipă atât mai bine! Mai mulți oameni, mai mulți ochi, mai multe idei!