Inbound Marketing și beneficile acestuia pentru afacerea ta

Schimbarea continuă și rapidă a modului în care oamenii găsesc informațiile pe internet a dus in 2006 la  introducerea pe piață a celei mai eficiente metode de marketing de până acum: Inbound Marketing. În cele ce urmează vom afla câte ceva despre această metodă de promovare cît și modalități prin care putem utiliza această strategie în propria afacere.

Prin definiție, Inbound Marketing este o strategie de promovare care este concepută să atragă vizitatori și potențiali clienți prin social media, postări și conținut atractiv. În loc de vechile metode marketing, prin care compania inițiază conversații telefonice sau email-uri în speranța de a găsi potențiali clienți , inbound marketing se concentrează pe crearea unui conținut de calitate care atrage oamenii spre afacerea și produsul oferit  prin furnizarea de conținut relevant și interesant. Prin alinierea conținutului pe care îl publicați cu interesele clientului , atrageți în mod natural traficul pe care îl puteți apoi converti în contracte sau vânzări.

De ce Inbound Marketing este o strategie constructivă pentru afacerea ta?

  • Ajungeți la audiența potrivită prin social media, articole de blog și pagini web actualizate permanent cu conținut interesant generați trafic de calitate.
  • Creșterea încrederii – Inbound Marketing vizează oferirea către potențialii clienți a informațiilor pe care le caută într-un mod creativ și atrăgător. Nu este vorba despre împingerea vânzărilor la fiecare ocazie. Prin utilizarea acestei strategii cresc șansele ca potențialii clienți să apeleze la servicile oferite de tine in momentul când au nevoie de asemenea servicii.
  • Efectul este de lungă durată – Rețineți că scopul este de a construi conexiuni cu clienții dvs. Acest lucru înseamnă că nu este o relație de moment, scopul este de a clădi ceva care va dura mai mult timp, relație care implică încredere și respect

Conceptele de Inbound Marketing

Când vine vorba de Inbound Marketing există 4 concepte esențiale care trebuie urmărite în vederea unui rezultat optim.

  1. Atragerea clienților

Atragerea clientilor este primul pas in metodologia de inbound marketing. În această etapă clientului i se oferă conținut, la locul și la momentul  potrivit.

  1. Conversia

Odată ce vizitatorii potriviți au fost atrasi pe site, obiectivul următor este de a-i transforma în potențiali clienți. În acest scop le este oferit conținutul de care au nevoie în acel moment plus informațiile de contact pentru a le comercializa efectiv.

  1. Închide

Etapa de închidere este momentul în care potențialii clienții sunt transformați în clienți. În această etapă, se utilizează instrumente specifice de marketing, cum ar fi automatizarea marketingului sau folosirea forței de vânzări, fiind mult mai ușor când un client abordează vânzările fiind deja informat și interesat dacă ar fi să comparăm de exemplu cu un cold call.

  1. Delectarea

Inbound Marketing se învârte în jurul furnizării de conținut remarcabil atât pentru clienții potențiali, cât și pentru clienții deja câștigați. Acest lucru înseamnă că, chiar și după încheierea unui contract, clienții trebuie să fie delectați continuu cu informații relevante pe site sau social media, acest lucru fiind relevant deoarece clienții din prezent pot deveni promoterii afacerii tale mâine.

Prin urmare, Inbound Marketing este o strategie eficientă și în continuă dezvoltare care oferă o opțiune mai economică si țintită pentru creșterea vizibilității și a clienților afacerii tale pe o durată lungă de timp. Cu cercetare pe cont propriu sau cu ajutorul unui specialist afacerea ta se poate bucura de beneficile acestei tactici, beneficii care în final se vor transforma în cifre.